Wednesday, June 13, 2007

İngilizler'in Iorfa'sı

Bir önceki yazıyı derlerken 1996 yılında Southampton'a transfer olan Ali Dia'nın transfer öyküsüne rastladım.. Tam bir komedi filmi.. Bugüne kadar nasıl haberim olmamış diye kendi kendime de kızdım. Bir önceki yazımda bu olaya yer versem karambole gidecekti. Bu nedenle ayrı bir paragraf açmak en iyisi dedim... Çünkü ben bilmiyordum, bilmeyenlerde bilsin, öğrensin istedim. Maksat yüzlerde hafif bir tebessüm yaratmak... Internet sağolsun. Okuduğumdan aynen size aktarıyorum... Baş rollerden biri dönemin Southampton teknik direktörü Grame Souness... 1995 /96 sezonunda Galatasaray'ı çalıştıran Souness tekrar Ada'ya dönmüş ve yeni sezonda Southampton'ın başına geçmiş... Eee dönem transfer dönemi... Souness'a bir telefon gelir. Bir bakar, arayan kişi Liberyalı yıldız futbolcu George Weah... Başlar anlatmaya Weah; Ali Dia'nın kuzeni olduğunu ve Dia'nın PSG'de oynadığını söyler. Weah aynı zamanda Dia'nın 13 kez Senegal milli takımının formasını giydiğini de iletir bizim Ulubatlı'ya.. İskoç tamam der. Southampton da Ali Dia ile sözleşme yapar.Tabi öyle müthiş şartlar içeren bir sözleşme yok ortada. Souness Dia'ya 1 aylık bir anlaşma imzalatmış. 23 Kasım 1996 da Leeds United ile oynanan karşılaşma da ilk kez şans buluyor bizim Ali... Le Tissier sakatlanınca 32. dakikada oyuna giriyor. Ancak sahada yaptıklarına Souness sadece 53 dakika dayanabiliyor ve maçın 65. dakikasında Ali Dia oyundan alınıyor. İlerleyen süreçte de Southampton, bitimine 2 hafta kala oyuncunun sözleşmesini feshediyor. Kulübün 2 hafta boyunca resmi futbolcusu olan ve 33 numaralı formayı taşıyan Dia transfrenin gerçekleri ise çok sonraları ortaya çıkıyor. Efendim meğer Souness'ı transferin gerçekleşmesi için arayan kiş Weah değil Dia'yı pazarlamaya çalışan menajermiş... Sounuess'ı kandırmışlar. Artık Souness bu zokayı yutmuş mu yoksa yutmak işine mi gelmiş orasını bilemeyeceğim. Bildiğim tek şey Venison ile Mike Marsh ikilisini Souness'un kulübümüze kazandırmış olduğu.

No comments: