Thursday, December 25, 2008

Thursday's ritual

Neden söylediğimi? Nereden aklıma geldiğini ve niye bu çağrışıma sebep olduğumu üzerinden saatler geçmesine rağmen çözemedim... Sadece bir anda Gary McAllister'ı kovmuşlar dedim. "Kewell sonrası Leeds beni ilgilendirmiyor" dedi. Sonra "Karısı kanserdi onun. N'oldu?" diye sordu. Herhangi bir malumatımın olmadığını vurguladım. Esasında konuyu orada kesip atabilirdim. Ben ne topçuydu ama ya diye devam ettirdim. Galiba biri beni dürtmüştü.Sanırım şeytandı.. ve bir anda parladı: "McAllister formam vardı. Sana vermiştim. Sağlamsa alayım artık." dedi. Yıllar sonra hatırladı. Kara bulut gibi çöktü üzerime...

Final maçı için Kopenhag'a giderken çanta yapıyordum. İki gece kalmalı, maç ertesi, sabah saatlerinde İstanbul'a dönmek üzere bir programdı bizimkisi. Götürülecekler arasına Tomwood'un McAllister formasını da katmak istemiştim. Denklem karışık ama o an için tatmin ediciydi. Leedsliler'in Kopenhag'da olması bekleniyordu. İlk gün akşama kadar, Leeds'den Coventry'e geçen McAllister formamla caddelerde boy gösterip, denk gelirsem bir iki Leedsli'ye mesaj veririm tribindeydim. Şu an yazarken bir kez daha saçma gelen bu düşünce, uçaktada anlamsız ve basit geldiği için, 2 gece 3 gün boyunca fiiliyata geçirilmedi. Tomwood'un forma çantanın derinliklerinde kaldı. Portland'da barda tanıştığı bir Norveçli'den takas yoluyla aldığı bu forma Tomwood için çok değerliydi. Zar zor ikna edip, yalvar yakar almıştım. Kendisinin iddiasına göre, Norveçli çocuk kesinlikle sarhoş değildi ve bir BJK rozetiyle bu formayı takas etmişti. Gururla anlatır durur bu hikayeyi, Beşiktaş'ın büyüklüğü der geçer giderdi. Burdan itiraf ediyorum; ben hiçbir zaman inanmadım bu senaryoya.... Tomwood, McAllister'ı çok severdi. Bu forma Portland'da ansızın karşısına çıkınca, muhtemelen alkolün etkisiyle çocuğu kandırıp o formayı almayı başarmış. Her neyse, forma Kopenhag seyahati bahanesiyle bende kaldı. Zafer sarhoşluğuyla da bende unutulup gitti o günlerde. Sonra McAllister Liverpool'a imza atınca yine hatırladı ve bir iki kez formayı getir bana çıkışları yaptı. Sonra mevzu tozlandı tozlandı tozlandı.. Nice halı saha maçlarında terlettim o formayı. Pek çok kez çamaşır makinasinda yıkandı o forma. Gün itibariyle veda vakti geldi. Tomwood, bu kez istekli. Utanmadan da sms yollamış: "Cmt.si emaneti getir.. hahaha"

Forma keyfini yerine getirmiş anlaşılan.Baksanıza blog aklına gelmiş. Birşeyler karalamış. Halbukisi benim içim kan ağlıyor...

No comments: