Friday, July 6, 2007

Bir karamelli Teen Age Riot frappuccino lütfen


Sonic Youth mucizevi bir şekilde yolunu birkaç sene evvel buralara düşürdüğünde sevgili Thurston Moore'la iki kelam etme şansım olmuştu. O zamandan beri daha da sıkı takip ettiğim solo artist, yetenek avcısı, emprovaze feedback manyağı, epey uzun boylu adamımız ve grubu bu sene birkaç festivalde efsanevi albümleri "Daydream Nation"u baştan sona çalacaklar. Bu eksende epey bir zamandır ne olmuş bitmiş diye didikleniyorum, kayıtlara ulaşmaya çalışıyorum. Yine bu didikleme günlerimin birinde Pitchfork'un Thurston'la yapılmış yeni röportajında okuduklarım ise beri hayrete düşürdü. Yeni materyal var mı sorusu üzerine Thurston, "aa evet, Starbucks compilation'ı için yapılacak bir şarkıyla uğraşıyoruz" diyince ekrana daha bir yakınlaştım.

Proje bir takım sanatçıların en sevdikleri SY şarkılarını seçip, üzerine iki not karalamasından oluşan bir toplama albüm niteliğinde. Bu kapsamda SY ise albüm için bir şarkı kaydedecekmiş. Hayırlı olsun diyoruz. Paul McCartney'nin Starbucks'a her uğradığımda "bunun burada ne işi var" diyip şaşırdığım albümünden sonra SY. Gerçekten enteresan. İki kahve alınca zaten bir CD parası verdiğiniz bir mekanda birçok grubun önünü açmış, çorba gibi olan müzikal alt kültürleri adeta uhu etkisiyle yapıştırmış, pop şarkısı ne demektir sorusuna yeni anlamlar katmış olan eskiden tamamen şimdi ruhen bağımsız, fazla üretken vs. vs. bir
grubun toplama dahi olsa albümünü bulmak benim içime çimdik atıyor. Zamanların ne kadar değişken olabildiğine zannediyorum en güzel örneklerden biri olarak zihinlerde uzun süre yer edecektir.

Öte yandan para basan, kazandığı paranın işleyişi ve dağıtımı konusunda her daim şehir
efsanelerine konu olmuş bu mekana bende gidiyorum, bizde gidiyoruz. Bunun ne kadarı iki yüzlülük bilmiyorum ama kişisel/pasif direnişler artık yorucu ve sonuçsuz gözüküyor. Moore'un kendisini de aynı röportajda gülerek belirttiği gibi "Starbucks yeni müzik dükkanı, değil mi?". İnternetin müzik paylaşımına çok net bir hız, çeşitlilik ve adalet getirdiği kesin ama ben hala CDlerimi daha çok seviyorum.

Son olarak bu projenin şu aşamada sadece Amerika'daki Starbucks'ların kasa yanındaki küçük CD standlarında yer alacağını belirtelim.



Konuyla alakasız dipnot:NBA off-season'ı hızlı geçmeye devam ediyor. Daha önce belirttiğimiz draft/trade analiz yazısı için biraz daha işlerin netleşmesini bekleyeceğimizi, ondan sonra birşeyler karalayacağımızı buraya not düşelim.

1 comment:

Elmoş said...

"...Öte yandan para basan, kazandığı paranın işleyişi ve dağıtımı konusunda her daim şehir efsanelerine konu olmuş bu mekana bende gidiyorum, bizde gidiyoruz..."

-de ayrı. Rezalet. Hükümet istifa.