Friday, July 6, 2007

Varyemez Kolombiya


Gece yarısı kaçan uykuya beklenenden daha güzel geçen Copa America derman oldu. Derman oldu derken gecenin asıl maçı Arjantin - Paraguay maçından bahsetmiyorum. İki futbol özürlü takımın maçından, Kolombiya - Birleşik Devletler maçından bahsediyorum. Kolombiya'yı ufakken severdik, belli bir çekiciliği vardı. Geçen Tifo'yla da konuşuyorduk, yolda Chelsea forması giyen birine değil de mesela Yeovil forması giyene daha dikkatli bakılır diye. Kolombiya da o hesaptı eskiden. Şimdi o Kolombiya'nın yerinde yeller esiyor. Dan dun takımı olmuşlar. ABD'yi söylemiyorum bile. Bir ton gol yiyip, uçaklarına atlayıp döndüler gerisin geriye. Kolombiya zaten Venezuella'nın dibinde, belki onlar elde olmadığından varyemez amcalık yapıp otobüs falan tutmuşlardır. Her neyse, maçın bitimine yaklaşık 10 dakika falan kalmıştı ki, Kolombiya kalecisi ayakkabımı bağlayayım, bakkala gideyim, o ara amcaoğluna uğrayıp iki lak lak edeyim, dönünce kale vuruşunu kullanırım diyince haklı olarak ikinci sarıdan kırmızıyı gördü. Kendisi sahayı terketmeyi falan reddederken bir de baktık ki zaten tüm oyuncu değişiklik haklarını kullanmış olan Kolombiya kalecisiz kalmış (bkz. Panter Pancu). Kaleye maç içinde penaltı kaçırmış olan Rodallega geçti, ABD kalan 5 dakika pozisyona girmeyi bırakın şut bile atamadı. Futbolda ne yapılmaz, nasıl çirkef olunur, ABD biraz daha yatırım yapsa bir 10 sene içerisinde Dünya Kupası'nda final oynar mı sorularının cevabını da almış olduk. Zaten tüm bu parodi sonrası uykum geldi, gittim yattım.

No comments: